Prefectul Sorin Ailenei a apreciat activitatea desfășurată de Serviciul Public Comunitar Pașapoarte Bacău

Prefectul Sorin Gabriel Ailenei  a participat, luni, 18 ianuarie 2021, la ședința de bilanț a Direcției Generale de Pașapoarte, desfășurată în sistem videoconferință, alături de subprefectul Dragoș Emil Dragu și comisar șef Florentina Neamțu, șef serviciu, Serviciul Public Comunitar Pașapoarte Bacău.

Cu această ocazie a fost prezentată activitatea din anul 2020 a Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Bacău, din cadrul Instituției Prefectului – județul Bacău.

Prefectul Sorin Ailenei a apreciat activitatea serviciului, într-un an dificil, atipic, ca fiind „de înalt nivel profesional” și și-a exprimat convingerea că, „în anul 2021, serviciile oferite cetățenilor vor fi asigurate, în continuare, cu respectarea normelor igienico-sanitare impuse pentru protecția tuturor persoanelor, atât din cadrul serviciului, cât și solicitante de pașapoarte”.

Astfel, în anul 2020, Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Bacău a emis un număr de 21715 pașapoarte, cu 22.395 mai puține decât în 2019, data fiind situația creată de pandemia de COVID-19. Din totalul cererilor, 3940 au fost pentru pașapoarte temporare și 17775 pentru pașapoarte electronice. Au fost eliberate 18784 pașapoarte în anul 2020.  De asemenea, pentru misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate   au fost soluționate 11.039 cereri.

Pașapoartele simple electronice pot fi livrate la domiciliul sau reședința solicitantului, în anul 2020 fiind transmise prin curier un număr de 5577 pașapoarte.

Programul Serviciului Comunitar de Pașapoarte Bacău este, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00-20.00.