Măsuri necesar a fi respectate la Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte şi Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor în perioada stării de alertă pentru prevenirea răspândirii virusului SARS-Cov-2

Serviciul Public Comunitar Paşapoarte

 

Având în vedere prelungirea stării de alertă în ceea ce privește situația răspândirii virusului SARS-Cov-2,  în funcție atât de evoluția epidemiologică cât și de volumul solicitărilor adresate la serviciul de pașapoarte, au fost continuate măsurile stabilite în scopul eficientizării serviciilor oferite cetățenilor solicitanți de pașapoarte, dar și prevenirea și gestionarea situațiilor de risc care  pot apărea în acest context și continuarea măsurilor stabilite de Direcția Generală de Pașapoarte aprobate de  Secretarul  de Stat  pentru Relația cu Instituțiile Prefectului.

Una din măsurile principale care au în vedere siguranța și sănătatea cetățenilor și a personalului propriu, este ca activitatea de preluare a cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare (pentru persoanele care solicită acest tip de document de călătorie în baza dispozițiilor art. 17^1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor  români străinătate, cu modificările și completările ulterioare) să fie realizată  numai  în baza programărilor on-line, efectuate  pe platforma www.epasapoarte.ro

Pentru solicitanții de pașapoarte aflați în situații speciale și în imposibilitatea efectuării programării on-line, la nivelul serviciului  va  fi efectuată o analiză strictă cu privire la posibilitatea preluării cererilor acestora,  în intervalele de timp nerezervate prin portalul www.epasapoarte.ro.

Pentru detalii, cetăţenii interesaţi pot utiliza numerele de telefon ale serviciului şi informaţiile utile afişate la sediu sau pe adresa https://bc.prefectura.mai.gov.ro/serviciul-pasapoarte-program/.

Persoanele programate trebuie să respecte ora de programare, să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului, să poarte mască de protecție și să respecte distanțarea fizică impusă,  de cel puțin 1,5 m.

Totodată reamintim cetățenilor că au posibilitatea să opteze pentru ridicarea pașapoartelor simple electronice de la domiciliu/reședință prin expedierea acestora prin servicii de curierat (cheltuieli de expediție 8 lei+TVA) fiind astfel evitată deplasarea la sediul serviciului.

În ceeea ce privește pașaportul simplu temporar, precizăm că,  potrivit dispozițiilor legale în vigoare, acesta nu poate fi livrat prin serviciul de curierat,  iar în cazul minorilor în vârstă de până la 14 ani, depunerea cererii pentru eliberarea unui astfel de document se poate realiza și în absența lor, prin prezentarea a două fotografii color identice ale acestora care reprezintă fizionomia actuală a titularului, având dimensiunile 3,5×4,5 cm.

 

Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor

 

La Serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, au fost implementate mai multe măsuri care au avut drept principal scop prevenirea și gestionarea situațiilor de risc care  pot apărea în acest context.

Una din măsurile principale care au în vedere siguranța și sănătatea cetățenilor și a personalului propriu, este ca activităţile de lucru cu publicul la ghişeele serviciului (înmatriculări/transcrieri auto, autorizări provizorii, radieri, preschimbări permise de conducere, examinare proba teoretică)  să se realizeze  numai  în baza programărilor on-line efectuate  pe platforma https://www.drpciv.ro/drpciv-booking/activities/4 .

Pentru situaţiile speciale ale cetăţenilor care nu au posibilitatea de a se programa online pentru una din activităţile specifice serviciului nostru recomandăm utilizarea numerelor de telefon ale serviciului (afişate la sediu sau pe adresa https://bc.prefectura.mai.gov.ro/permise-auto-si-inmatriculari/serviciul-regim-permise-si-inmatriculari-program/), unde vor fi îndrumaţi privind procedura de urmat.

Pentru evitarea deplasării la sediul nostru din mun. Bacău,
str. Henri Coandă, nr.2, recomandăm cetăţenilor să solicite informaţii, să depună cereri pe adresele de email: permise@prefecturabacau.ro sau
permise-bc@mai.gov.ro  .

Pentru evitarea formării de aglomerări de persoane la sediul serviciului, aducem la cunoştinţa cetăţenilor că trebuie să respecte ora de programare, să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului, să poarte mască de protecție și să respecte distanțarea fizică impusă,  de cel puțin 1,5 m.

Cu privire la reluarea activităţii de examinare la proba teoretică şi practică a examenului de obţinere a permisului de conducere, tot în contextul de mai sus, au fost luate următoarele măsuri:

 

  1. Proba teoretică:

–  numărul maxim de candidaţi examinaţi în acelaşi timp în sala de examinare, a fost redus de la 14 candidaţi la 8.

– programul sălii de examinare s-a extins pentru toate zilele săptămânii – LUNI-VINERI : 08.30-15.30 ( programul anterior fiind doar în zilele de luni, marţi şi vineri)

– toate solicitările de programare / reprogramare proba practică,reprogramare pentru susţinerea/resusţinerea  probei teoretice şi  înregistrarea dosarelor de examinare se efectuează doar în baza programării online, utilizandu-se ghişeul de programare online ,,Inregistrare dosare examinare’’.

 

  1. La proba practică:

– pentru fiecare examinator va fi repartizat un număr mai mic de candidaţi astfel încât să se poată efectua igienizarea autovehiculelor de examen, termometrizarea candidaţilor, etc.

programarea candidaţilor la proba practică a examenului de obţinere a permisului de conducere se realizează pe două intervale orare, aferente a două serii pentru fiecare examinator

la locul pentru susţinerea probei practice au acces numai candidatul şi instructorul auto iar activitatea de instruire se desfăşoară numai în spaţii deschise, cu respectarea regulilor de distanţare socială.

Aducem la cunoştinţă faptul că Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului – Judeţul Bacău soluţionează zilnic aproximativ 700 de cereri ale cetăţenilor (pe toate domeniile de activitate), din care 600 sunt programări online – diferenţa fiind reprezentată de candidaţii programaţi să susţină proba practică.

Măsurile urmează a fi adaptate în mod corespunzător în funcție de evoluția epidemiologică cât și de volumul solicitărilor adresate Serviciului public comunitar de Paşapoarte şi Serviciului public comunitar regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului – Judeţul Bacău.